Philips HD3600

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 149 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD3600 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Jan-Hein Carree 11-07-2013
Geschreven voor: Philips HD3600

Voor de 4e maal binnen 6 jaar is mijn perfect draft kapot. Blijft constant geluid maken. Destijds via email gemeld bij Philips, nooit iets van vernomen.Daarna (achteraf te makkelijk) laten zitten en via marktplaats een andere - nieuwe - gekocht. Zo ging het dus met de 2e, 3e en nu 4e perfect draft. Allemaal hetzelfde euvel en helaas geen garantie meer erop om verhaal te halen.

RCJB 08-01-2016

Ons 3e apparaat heeft inmiddels de geest gegeven. Het eerste en tweede waren net na de garantieperiode defect en konden op eigen kosten verstuurd en gerepareerd worden door Philips. Bij het derde apparaat wist de medewerkster niet wat een PerfectDraft was. Ze moest eerst navraag doen bij een collega. Dit apparaat ging langer mee en omdat de garantie al zolang verstreken was konden ze niets meer voor mij betekenen. Kort of lang na de garantieperiode, Philips doet dus niets om haar klanten te binden. Om die reden hebben wij ook steeds minder Philipsproducten in huis. Ik zou familie en vrienden afraden de PerfectDraft in huis te halen, ook al is het nog zo'n handig apparaat.

F. Zoutberg 20-05-2012
Geschreven voor: Philips HD3600

Het is zelfs mijn tweede al bij de eerst ging het lucht pompje stuk en dat na de garantie termijn. De nieuwe werkt perfect, te goed zelfs. Echter in Almere-Stad kan ik geen slijter of supermarkt vinden die volle vaatjes verkoopt. Dus wie o wie helpt mij aan een goed adres. Gall en Gall, AH die op de kleintjes let zijn uitgesloten. Met het EK voor de deur is het zonde dat het goede apparaat naar de zolder verhuisd.

Maarten Meeuwes 22-05-2012

Bij mij in Haarlem (Schalkwijk) levert AH nog Grolsch en C1000 Hertog Jan (of net andersom). Gall en Gall is er ook hier inderdaad mee gestopt.

eriksweetlakecity 22-05-2012

Ik geef je een tip en dat is, leen een Makropas van iemand en ga daar je vaatjes halen, tenminste die verkocht ze altijd. Ik ben echter al een jaar of langer niet bij de Makro geweest dus weet niet zeker of ze die vaatjes nog verkopen. Anders de Sligro groothandel, maar ook daar heb je een pas voor nodig !! Succes !

thelostboyscout 21-11-2008
Geschreven voor: Philips HD3600

le perfect draft est mort, vive le cdraft. heb zelf de tapunit vervangen plus alle O-ringen die in het apparaat zitten. alles wat mogelijk is schoongemaakt en bekeken. bleef lekken en heb de strijd opgegeven. viel allemal buiten de garantie, dus heb niet gebeld met Philips.
heb nu een nieuwe versie staan en die maakt beduidend minder lawaai. de pomp is een bescheiden kuchje.
misschien dat het ooit nog wat wordt. en ja, met Vriend Grolsch had ik een hotline, zo vaak werden de fusten omgeruild. hulde aan de brouwers.

Jan King 30-07-2008
Geschreven voor: Philips HD3600

Ik heb het eerste model gekocht. Tot op heden heb ik geen moment spijt. Let wel op er is 1 minpunt en dat is wel dat het een erg verleidelijk apparaat is. Iedere keer dat ik langs de PD loop lokt het nemen van een glas bier enorm. Ook op de meest vreemde tijden. Dus verslavinsgevoelige mensen pas op!

Ik heb tot dusver geen enkel probleem ondervonden met lekken of iets dergelijks. Het enige nadeel is de koeltijd die 15 uur duurt. Voorkoelen is een optie maar het koelplaatje moet ook op temperatuur komen. Als er niks in staat en je het vaatje voorkoelt in de vriezer of koelkast en je plaatst het vaatje dan moet het plaatje ook nog eens koelen. Het plaatje moet geloof ik op een lagere temperatuur komen dan de 3 graden voor het bier omdat het plaatje (wat vriest) het hele vaatje moet beslaan.

Allemaal geen enkel probleem als je geduld hebt of vaatjes nadat ze leeg zijn direct vervangt. In geval van stilstand (geen vol vaatje) moet je dus weer dit proces volgen.

Kwaliteit Bier : 10
Het apparaat doet zn naam eer aan, een tapje is perfekt.

Gebruikersgemak : 8
Hij werkt en tap perfekt. Een 8 om de bovengenoemde zaken igv stilstand.

Degelijkheid : 9
Geen problemen, werkt prima. Alles doet het. Misschien een klein beetje fragile maar dat valt mee.

Vormgeving : 9
Niets te klagen. Alles wat je nodig hebt zit er op. Ik zag ook geen aanleiding om een volgend model te kopen want ik drink bier liefst zo koud mogelijk. 3 graden geeft hij aan en dat is voor mij voldoende.

Techno2004 22-07-2008
Geschreven voor: Philips HD3600

Heb sinds 8 maanden nu een nieuwe perfect draft het nieuwe vierkante model... dikt is dus super geen enkel probleem, niks lekken, en het koelt goed ook.Het mag 28 graden is huis zijn en nog steeds een perfecte 3 graden... ik kan maar één raad geven gooi die oude PD buiten!! Ik heb destijds ook 2 van zulke modellen gehad (weliswaar dmv garantie) maar beide toestellen hadden steeds dezelfde problemen als hier steeds beschreven

Rik29 21-07-2008
Geschreven voor: Philips HD3600

Apparaat bleef pompen en dus teruggebracht naar de winkel en vandaag bericht gekregen er staat een nieuw apparaat voor ons klaar.
Ik moet hem nog wel uitproberen maar toch een GOEDE EN NETTE SERVICE VAN PHILIPS!!!!

Mr Bean 12-07-2008
Geschreven voor: Philips HD3600

Nu reeds 3 jaar in bezit en geen enkel probleem met het apparaat, begon wel wat slechter te koelen: 8 GrdC.
Hierop het koeelement welke achter de ventilator zit met perslucht schoongeblazen en voila weer een perfect koelende Perfect Draft. Al dat huisstof welke zich daar verzameld zorgt langzaam toch voor een mindere koeling, dus regelmatig schoonblazen kan geen kwaad.
Enkele keren een regelmatig aanslaande tap gehad en een keer een niet werkende niveaumeter, dit werd allemaal veroorzaakt door slechte vaatjes, klacht telefonisch ingediend en elke keer een nieuw vaatje geleverd gekregen inclusief 6 flesjes bier (Hertog Jan) als troost, perfecte service, de laatste tijd geen last meer van.
Kortom: top apparaat en lekker bier.

gerard2006 02-07-2008
Geschreven voor: Philips HD3600

ik heb deze tap nu een jaartje in mijn bezit en deze werkt bij mij prima.
een vaatje koelen in het apperaat duurt wel een tijdje, maar eenmaal op de juiste temperatuur blijft die wel prima op temperatuur ook bij warm weer.
ook heb ik nog nooit last gehad van een lekkend vaatje(meestal heb ik dommelsch en jupiler).
de pomp maakt wel een hard geluid maar dat duurt maar een paar seconden.
kortom een prima apperaat waar je een lekker koel biertje mee kan tappen

Basje71 18-06-2008

Service !!!
Heb nu 2 1/2 jaar de PD van Philips. Tot afgelopen week geen problemen gehad. Echter nu, na het aanslaan van een vaatje Bavaria, blijft het apparaat maar pompen en sissen (ontsnappende lucht). Vanalles geprobeerd, niets werkte. Philips gebeld (het nummer wat op de vaatjes staat) een vriendelijke dame staat me te woord. Legt me eea netjes uit, wat resulteert in 3 opties:
1 Bavaria bellen, met de kans dat het vaatje lek is.
2 PD ter reparatie aanbieden (is veel te duur, onderzoek alleen al 90 euries)
3 nieuw apparaat kopen, krijg hiervoor netjes een referentie nummer, zodat ik eerst nog opties 1 / 2 kan bekijken.
Bavaria gebeld leverd een helemaal perfecte service: eerst komen ze aan huis met een nieuw vaatje om te testen, als dan blijkt dat de aansluiting van de PD op het vaatje lek is, komt men van Bavaria de volgende dag een nieuwe tapunit/arm brengen !!! Top Service al zeg ik het zelf.
Aan de nieuwe tapunit/arm zit wel duidelijk een ander rubber, wat dikker is, dus een betere versie.
Ik heb weer een heerlijk versgetapt biertje in huis !!!

johan20061 03-06-2008
Geschreven voor: Philips HD3600

nou de mijne heeft heeel veel problemen met koelen vooral met wat warmer weer ,en moter maak veel herrie als je tapt

fred peters 19-04-2008
Geschreven voor: Philips HD3600

een half jaar geleden heb ik een 3600/20 gekregen van m,n schoonzus , omdat ze hem toch niet ging gebruiken.
1 keer na ontvangst gbruikt met een vaatje hertog jan en werkte goed , alleen de temp. van 3 graden was wat aan de frisse kant.
nu een half jeer later bij de verjaardag van m,n vrouw maar weer eens uit de kast getoverd , NIETS.....
vat goed aangesloten , stroom aan , niets .
na een paar keer de stekker uit het stopkontact getrokken te hebben viel op dat de ene keer het display wel vaag werkte , ondertussen natuurlijk het apparaat wel een paar keer opgemaakt om te checken of het vaatje goed was aangesloten.
na 30 minuten alles geprobeert te hebben nog niets.
met de gedachte LEUK CADEAU !!!, voor de laatste het vat nagekeken en de deurtjes met frustatie dichtgeslagen , wat blijkt HIJ DOET HET !!!!!
ik denk dat er een onderbreking van het stroomcircuit
bestaat als de deurtjes openstaan !!!!
mijn mening over dit apparaat , IK MOET HET EERST NOCH ZIEN !!!!!

JanBe 19-01-2008
Geschreven voor: Philips HD3600

Ik heb mijn eerste PD ingeruild na gebreken bij de winkel. Echter mijn buurman heeft hem op dezelfde dag gekocht en totaal geen problemen. Ik kreeg zonder problemen een nieuwe nadat Philips hem gecontoleerd had. En geen problemen to dusver. Ikzelf vind het voordeel dat je lekker veel soorten bier kunt krijgen. Heb ook bijna alle medaillons hiervoor. Zo maak ik een tourtje Belgie voor de Stella Artois dan door naar Luxemburg voor de Diekirch en dan naar Duitsland voor de Becks, Diebels , Hasselröder, Franziskaner en nu ook al weer Löwenbrau. De Duitsers zijn kennelijk meer enthousiast dan wij nederlanders en de Belgen. Hoop dat men ooit nog Palm op het vat gaat zetten. Had ook gehoopt dat Bavaria zijn bockbier op vat zou brengen maar is kennelijk niet doorgegaan. Gemiste kans. Inderdaad 1 nadeel je gaat meer drinken.

Sjever 31-12-2007
Geschreven voor: Philips HD3600

Nou mensen het is over, na 3jaar en verschillende reparaties is het nu toch echt voorbij met de niet zo perfect draft , na een doodstrijd van één nacht is heden morgen mijn PD overleden,hij word ook niet meer gerepareerd heb het nu wel gehad met dat apparaat, ga mezelf eens verdiepen in de wunderbar,
Gr Sjever

Barteman 22-12-2007
Geschreven voor: Philips HD3600

Mijn zoon wist vol trots de PD via een veiling bij zijn werkgever op de kop te tikken. Na alle reviews gelezen te hebben waren we niet al te optimistisch. Echter tot op dit moment doet de PD het boven verwachting. De pomp slaat alleen aan bij het tappen. De vergrendelingen doen het goed. Aansluiten van het (Dommelsch) vaatje probleemloos. Als we hem wat langer aan de tand hebben gevoeld hoop ik ook de degelijkheid te beoordelen. Over een tijdje zal ik opnieuw een revieuw (hopelijk nog steeds een positieve)plaatsen.

waulus 10-11-2007
Geschreven voor: Philips HD3600

Wij hebben een Perfect draft in het bezit en niets dan goed over dit apparaat.
Ik lees alle negatieve verhalen en begrijp er niks van die van ons doet het geweldig!!!
Lekker koud biertje geen herrie en een goede straal!!

Ik zou niks anders willen ben er een gelukkig mens door.

t.vet 16-08-2007
Geschreven voor: Philips HD3600

Het eerste jaar was prima, goed getapt biertje, prima temperatuur, echter toen begon de ellende.
De pomp bleef na een biertje getapt te hebben lopen.
Dit was januari 2007, sinds die tijd is de perfekt draft 5 keer weg geweest, todat met hulp van consumentenbond / rechtsbijstandverzekering e.d. een nieuw apparaat afgedwongen kon worden. Helaas was het geluk van korte duur, want dit apparaat haalde van het begin af aan geen lagere temperatuur dan 8 gr.C. Ook dit apparaat is weer opgestuurd geweest en kreeg ik gisteren terug met de mededeling dat de koeling vervangen was. Vol goede moed een voorgekoeld fust erin geplaatst, maar helaas de temperatuur is in een nacht tijd gestegen van 6 gr.C. toen het fust geplaatst werd, naar 9 gr.C. vanochtend. Kortom, ook nu heeft de service van Philips weer gefaald. Ik ga morgen de bedrijfsleider van de winkel waar ik hem heb aangekocht aan de afspraak houden dat ik de eerstvolgende keer dat hij weer defekt is mag omruilen voor een krups.
Voor mij nooit meer een perfekt draft!!!!!!!!!!!!

Peter311 09-07-2007
Geschreven voor: Philips HD3600

Wat een pracht apparaat! Nog geen klachten.
Voordelen: gezellig tijdens feestje, tap smaakt beter, kouder dan koelkast, geen gesleep met flesjes
Nadelen: je gaat meer drinken, kost ruimte op aanrecht, geen vaatjes van Heineken.

Sadi 30-06-2007
Geschreven voor: Philips HD3600

Ik heb het apparaat nu 48 uur in bezit.
Apparaat staat nu al 36 uur aan, maar lager als 6 graden is het nog niet gekomen. Terwijl de fust heel koud aanvoelt.
Ben aantal keren voor niets naar de deur gelopen, omdat ik dacht dat er gebeld werd. Dat bleek mijn nieuwe Philips te zijn. Is het enige apparaat dat ik van Philips heb en ik ga weer terug naar mijn oude gewoonte: Niets van Philips kopen.
Drink wel eerst mijn fust leeg. Vind het namelijk zonde om 6 liter Grolsch weg te doen.

bardouin 26-06-2007
Geschreven voor: Philips HD3600

Sinds enkele weken heb ik de Perfectdraft in mijn bezit. Vandaag heb ik het apparaat 3-hoog uit het raam gemieterd. Dat gaf mij tenminste enige voldoening.
Het apparaat bromde, had last van ijsvorming en tot overmaat van ramp leed het aan drukverlies en schonk tenslotte helemaal geen bier meer.

PHILIP$ bedankt!

J_W23 26-06-2007
Geschreven voor: Philips HD3600

Ik heb met mijn studentenhuis voor de goeie gezelligheid een PerfectDraft aangeschaft. Hoewel 2e hands zag hij er nog ongebruikt en nieuw in de verpakking uit.
Na het 1e fustje begonnen de problemen. De koeling haalt maar net de 5 a 6 graden en het apparaat begon te brommen.
Om de 30 seconden sloeg het pompje aan, en je kon horen dat het apparaat te lijden had.
Ik heb even gekeken naar wat er precies mis was en het probleem is VERHOLPEN :) nu werkt het apparaat prima!
De tapunit die je op het fustje moet klemmen heeft aan de achterzijde een klein grijs tuitje voor verbinding met de pompinstallatie. Dit tuitje is slecht afgewerkt door Phillips en lekt lucht. Ik heb een klein elastiekje genomen en dit tussen het zwartje rubbertje en de vleugeltjes rondom het tuitje gedraaid. Nu gaat er dus geen lucht meer verloren in het apparaat en kan ik lekker genieten met mijn huisgenoten van een vers getapt pilsje.
Philips heeft dit product overhaast op de markt gebracht , het ziet er gelikt uit en het is extreem handig te bedienen: de afwerking en degelijkheid is beneden de maat.
Ik hoop dat mijn oplossing langer werkt dan een week, het ziet er prima uit vooralsnog. Foei voor Philips, joeghei voor het lekkere pilsje!

Willy83 21-06-2007
Geschreven voor: Philips HD3600

Na mijn vraag die eerder is gesteld ben ik uiteindelijk na 3x teleurgesteld te zijn door een PD (1e sloot de deur niet goed, 2e was de knop in de deur zeer stroef en de 3e koelde gewoon niet goed) Heb ik maar een B95 van Krups gekocht. De problemen die Snoek aangeeft met het koelen vind ik dan ook onacceptabel voor een apparaat van dit bedrag bij 24 graden niet eens je bier op temperatuur krijgen laat staan op temperatuur houden. Ik vind het wel een klein beetje jammer dat ik over moest stappen op de B95 omdat op de Philips meer lekkere bieren verkrijgbaar zijn, maar als ik een biertje drink wil ik wel dat hij koud is, als hij nu al 6 graden is, hoe zal de zomer er dan uit zien.

Verder vind ik het systeem gewoon goed werken en het ene vaatje grolsch wat ik er uit heb gedronken was gewoon lekker, maar als je de koelcapaciteit van de B95 met de PD vergelijk is de PD echt een knullig ding.

snoek 20-06-2007
Geschreven voor: Philips HD3600

pd 3600 reeds meer als 1,5 jaar in bezit en staat constant aan. Koeling was laatste tijd groot probleem, zelfs bij een omgevingstemp. van 19 gr. werd deze niet kouder als 10 gr. vorige week teruggestuurd naar philips,en vandaag retour gekregen, met een reparatie bon erbij. er blijkt een peltier assy ( koelelement)vervangen te zijn. inmiddels weer een vaatje hertog jan (uit de koeling) geplaatst , de temperatuur blijft steken op de 6 gr. bij een omgevingstemp van 25 in de keuken. Daar kan ik mee leven. Hierbij wel alle lof voor de snelle reparatie service van philips, tegen het einde van de garantie periode!!! volgende thuistap wordt zeker de 3620 van philips

Harry156 19-06-2007
Geschreven voor: Philips HD3600

Vorige week de Perfect Draft gekocht. 1e exemplaar bleek na 24 uur koelen niet verder te komen dan 9 graden. Omgevingstemperatuur 21 graden, voldoende ruimte tussen het apparaat en de muren. Snel omgeruild bij de winkel. 2e exemplaar wist na 16 uur het vaatje wat dus reeds tot op 9 graden was afgekoeld niet verder te kunnen koelen dan tot op 8 graden! Ik had er toen genoeg van en wilde deze Perfect Draft ook weer terugbrengen. Toen ik het apparaat openmaakte om het vaatje eruit te halen bleek de vergrendelingsknop van het deurtje te blijven hangen. Met geen mogelijkheid kreeg ik de deurtjes weer dicht. Ik had bij beide exemplaren al gemerkt dat ook de sluiting van de deurtjes een zwakke schakel is. Dit keer geld teruggevraagd en toch maar de wat duurdere Krups Beertender B90 gekocht. Wat een verademing! Deze doet wat ie moet doen! Vaatje op kamertemperatuur was binnen 12 (!) uur op de juiste temperatuur. Ik zit nu wel met een vaatje Hertog Jan waar nog geen druppel uit is. Reactie van Hertog Jan: dat is ons probleem niet, maar dat van Philips! Van Philips nog geen reactie.

Morre 06-06-2007
Geschreven voor: Philips HD3600

Helaas weer een Philips product wat zorgt dat de naam Philips elk jaar weer minder populair wordt.

Philips zijn hedendaagse producten zijn kwalitatief erg slecht heb ik gemerkt. De service daarbij is al helemaal belabberd.

Mijn ervaringen:

Perfect Draft: Begon na een paar weken kuren te vertonen. Ding ging terug naar Philips, pomp bleek schijnbaar gerepareerd te zijn. Krijg ik het apparaat, na 1 maand(!!!) wachten, terug. Wat denk je, pomp is nog steeds kapot.

LCD TV: Viel om de paar minuten elke keer uit. Moest ik 6 weken wachten op een gerepareerd toestel!!! Nu heb ik hem terug, weer problemen. Rechterspeaker doet het niet meer en afstandbediening is gaar. Sommige knoppen doen het niet. Ook met DVD recorder problemen gehad.

Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dat ik mensen afraadt om Philips producten te kopen. Belachelijk voor woorden dat een merk als Philips zijn in het verleden opgebouwde goede naam zo te grabbel gooit.

Jammer, maar Philips heeft het vortaan afgedaan voor mij qua kwaliteit en service.

Jau-Paulo 15-04-2007
Geschreven voor: Philips HD3600

Ben nu aan het derde vaatje bezig en ales werkt zoals het moet. Aleen met dit warme bier haalt hij de 3 graden niet en blijft hangen op een graad of 5.Niet echt een probleem want 3 graden is mij net ff te koud.(voorkoelen in de koelkast is wel aan te raden)
Tot nog toe geen lekkende vaatjes gehad en de kennissen kring vindt het ook een geweldig apparaat.